تبلیغات
باشگاه گمرك انزلی - ورزشکاران زود بخوابند
 
باشگاه گمرك انزلی
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : ابوذر رضا
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
یك واقعبت كه باید یك ورزشكار به خوبی به آن انجام داده تا بتواند به سطح پیشرفت خود كمك كند و راندمان بالایی داشته باشد. مطلب حاضر كه منبع آن سایت ایسنا می‌باشد برای نشان دادن این مطلب مهم برای ورزشكاران است.

روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی گمرك انزلی

یک استاد تربیت‌بدنی با بیان این‌که توصیه شده که زمان خواب برای ورزشکاران در ساعات اولیه شب اتفاق بیفتد، گفت:‌ حداقل شش تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز برای ورزشکاران مفید است.

 صراط سعید تنورساز  اظهارکرد: ما ورزشکاران را از چند بُعد ارزیابی می‌کنیم؛ اگر مد نظر ما ورزشکار حرفه‌ای باشد که ورزش قهرمانی انجام می‌دهد، باتوجه به نوع سوخت و ساز در ورزش مربوطه، به استراحت تمایل بیشتری نشان می‌دهد. البته در ورزش‌های سرعتی و استقامتی، میزان استراحت ورزشکاران با هم متفاوت است.

معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد دزفول درمورد تاثیر خواب بر عملکرد ورزشکار گفت: کمبود خواب می‌تواند یک ورزشکار حرفه‌ای را از مسابقات ارشد خود خارج کند ولی تنظیم خواب هم نمی‌تواند انگیزه اصلی برای قهرمان شدن فرد باشد. اگر ورزشکار تمرین و خواب خود را خوب انجام داده باشد و سلول‌هایش بازیافت کافی را داشته باشند، عملکردش خیلی بهتر از ورزشکاری است که استراحت کافی نداشته و قبل از مسابقه در استرس به سر برده است.

وی خاطرنشان‌کرد: حداقل شش تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز برای افراد ورزشکار و غیرورزشکار توصیه شده است که البته این موضوع تاحدودی به ژنتیک فرد و ساختار جغرافیایی و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند نیز برمی‌گردد؛ مثلا افرادی که در خوزستان زندگی می‌کنند معمولا ساعت خواب کمتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد.

تنورساز گفت: توصیه شده که زمان خواب در ساعات اولیه شب اتفاق باشد چرا که اگر ورزشکاران اول شب بخوابند، صبح زود بیدار شده و این موضوع موجب می‌شود عضلات فرد با تمریناتی که در طول روز می‌خواهد انجام دهد، سازگارتر باشد.

وی درباره تاثیر کم‌خوابی بر عملکرد ورزشکار گفت: کم خوابی موجب می‌شود که ساختار بیولوژیکی فرد به هم بریزد و بر سیستم ضربان قلب و تنفس تاثیر‌گذار است که همه این‌ها درنهایت می‌تواند بر عملکرد ویژه ورزشکار اثر منفی بگذارد.

معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد دزفول در پایان یادآورشد: خواب روز می‌تواند مکمل خواب شب باشد ولی درمان نیست و هیچ وقت توصیه نمی‌شود که فرد شب کمتر بخوابد و روز را جایگزین آن کند.

منبع: ایسنا




نوع مطلب : خبر، علمی ورزشی، تمرینات فوتبال، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 30 مرداد 1396 10:16 ق.ظ
You're so cool! I do not suppose I've read something
like this before. So great to discover another person with original thoughts on this subject
matter. Really.. thank you for starting this up. This web site
is one thing that's needed on the internet, someone with a
little originality!
چهارشنبه 23 فروردین 1396 12:45 ب.ظ
Hi there mates, good paragraph and good urging commented here, I am in fact enjoying by these.
دوشنبه 12 مرداد 1394 10:59 ق.ظ
دانلود جدیدترین و به روز ترین فیلمها

www.tree.vistablog.ir
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر